7/05/2021

Recenzja książki: Katarzyna Gubała "Wege dzieci. 104 proste przepisy dla rodzica i małego kucharza"

Weganizm jest ostatnio bardzo modnym nurtem w żywieniu dzieci. Mądrze zaplanowana dieta, pomoże uniknąć niedoborów minerałów i witamin, mimo braku dostarczania organizmowi mięsa, jajek i przetworów mlecznych. Tylko skąd brać pomysły na potrawy wegańskie? Jak nie jeść na okrągło tego samego? Z pomocą przychodzi Katarzyna Gubała i jej książka "Wege dzieci".


Publikacja podzielona jest na 6 rozdziałów. Pierwszy- "Roślinne podstawy" jest częścią merytoryczną książki i zawiera wiele cennych informacji na temat diety wegańskiej. Wydaje mi się, że idea weganizmu i jego podstaw jest tu zawarta w pigułce. Rzeczowo wyjaśnione są założenia tej diety i wskazówki dotyczące stosowania jej u dzieci. Kolejne rozdziały zawierają konkretne już przepisy na śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację.

Proponowane dania są proste w przygotowaniu- mile widziana pomoc dzieci :-) Zawsze myślałam, że dieta wegańska wymaga jakiś niezwykłych, trudno dostępnych składników, jednak nic bardziej mylnego. Potrawy z książki "Wege dzieci" nie wymagają wymyślnych komponentów, proste, dostępne powszechnie produkty pozwolą przygotować wiele (bo aż 104!) ciekawych dań na każdą porę dnia. Wszystko dokładnie opisane krok po kroku. Każda potrawa opatrzona jest zdjęciem, które bardzo zachęca do wypróbowania przepisu. 


Moja rodzina nie jest wege, jednak ja z córką średnio przepadamy za mięsem. W ogóle czasami mam wrażenie, że moja latorośl w kółko je to samo. W książce Katarzyny Gubały znalazłam jednak wiele ciekawych i smacznych inspiracji na posiłki dla dziecka. Dzięki tej publikacji zrozumiałam, że dieta wegańska wcale nie jest nudna. Jest różnorodna, smaczna i przy tym bardzo zdrowa. Oprócz kopalni pomysłów na wege posiłki, książka jest jednocześnie solidną dawką wiedzy na temat weganizmu. 

Bardzo polecam weganom, szukającym ciekawych przepisów, mamom, którym brakuje już pomysłów na posiłki dla dziecka, a także wszystkim, którzy lubią tworzyć w kuchni coś nowego ;-)

https://sensus.pl/ksiazki/wege-dzieci-104-proste-wege-przepisy-dla-rodzica-i-malego-kucharza-katarzyna-gubala,wegedz.htm#format/d

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :) Zostawienie go zachęca mnie do dalszej pracy oraz odwiedzenia Twojego bloga.