12/01/2012

Szybki post o niczym :) +przepis na nalewkę truskawkową

Dzisiaj piszę krótko zwięźle i na temat :)
Chciałam się tylko z Wami przywitać :*
I zaraz zmykam. Wróciłam niedawno od koleżanki, dawno się nie widziałyśmy, ze 3miechy... I jak zwykle się nie mogłyśmy nagadać. 
A teraz szykuję się na domóweczkę do innej koleżanki- ze studiów :) Jedziemy tam z narzeczonkiem mym. Zasada jest jedna na dzisiejszy wieczór- on kieruje, ja baluję :D:D:D Pan X wczoraj obchodził Andrzejki, to dziś Agusia ma ostatki :)

Dzisiejszą imprezę sponsoruje nalewka truskawkowa mojej roboty :) Mam jeszcze inne smaki, ale moja drużyna zdecydowała tę oto:)

Kieliszeczek na rozgrzewkę :D Wasze zdrówko Perełki :*
Miłego wieczorku, całuję, ściskam, pozdrawiam :)

Dokonuję edycji postu, z racji na zainteresowanie dodaję przepis na nalewkę:

-1kg truskawek
-35dag cukru
-0,5l czystej wódki
-0,25l spirytusu 96%
-1limonka lub cytryna

1. Truskawki przebierz, umyj osusz, odszypułkuj. Wsyp do szklanej misy lub słoja, zasyp cukrem. Odstaw na dobę w ciepłe miejsce by puściły sok.

2. Zalej mieszaniną wódki i spirytusu. Słój zamknij, wstrząśnij, odstaw na 2 tygodnie w ciepłe miejsce. Co kilka dni nim wstrząśnij.

3. Nalewkę zlej znad owoców (które można wykorzystać np. do dekoracji tortu lub lodów, albo zjeść same :P), dodaj wyciśnięty sok z limonki lub cytryny. Całość przefiltruj przez bibułę, rozlej do butelek, zakręć/zalakuj. Odstaw na 1,5 miesiąca w ciemne, chłodne miejsce, by nalewka nabrała mocy.
  Gorąco polecam, nalewka jest pyszna, pije się jak kompocik :D
Przepis zaczerpnęłam z magazynu 'Przyjaciółka'

22 komentarze:

  1. JAk zrobiłaś tą nalewkę? Jakiś ciekawy przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. Udanej domóweczki, takie imprezy są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nalewka truskawkowa... Mniam :) Uwielbiam nalewki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jeszcze nadal w swoim barku mam poziomkówke przywiezioną prosto z Włoch :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nalewka domowej roboty - mniam!:)

    Wspaniałej zabawy;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No i mnie rogrzał ten twój kieliszeczek...;););)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nalewki domowej roboty są najlepsze- ta truskawkowa to już w ogóle;p
    Twojego magicznego przepisu?;p
    Pozdrawiam cieplutko, Millie.

    OdpowiedzUsuń
  8. nalewka mmmmmmmm pyszności ♥.♥ wolę smakowe trunki niż czystą wódeczkę ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  9. o proszę komu dobrze w ostatki... :D a przepis brzmi smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A skąd ja mam o tej porze roku wziąć truskawki...? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a no właśnie z tym będzie problem, ale koleżanka Natalia pytała o przepis, więc podałam :)
      ja swoją naleweczkę robiłam w sezonie truskawkowym :)

      Usuń
  11. Nalewki idealne na zime:D! Obserwuje, zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam truskawek :( a chcę trochę nalewki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nalewka truskawkowa?takiej jeszcze nie piłam:D mój tata najczęściej robi wiśniową lub aroniową:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę mamę namówić żeby zrobiła. Moją ulubioną nalewką jest poziomkowa :d

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja robię nalewki tylko na Spirytusie, moje też pije się jak kompocik, choć potem trudno po nich wstać z krzesła hi hi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie probowalam truskawkowej.:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :) Zostawienie go zachęca mnie do dalszej pracy oraz odwiedzenia Twojego bloga.