7/31/2013

Zapraszam do "Świata florystyki" !

Witam Miłe Panie ;)

Dziś będzie książkowo, co by nie było, że przez wakacje zapominam jak książka wygląda ;)
Książka, o której Wam opowiem w tej notce, to dzieło autorstwa Agnieszki Zakrzewskiej zatytułowane "Świat florystyki. Sztuka układania i fotografowania kwiatów".
Najpierw może dowiedzmy się dla kogo jest ta książka?
Można zatem stwierdzić, że jest ona praktycznie dla wszystkich. I ja się z tym zgodzę! Bo choć sama nigdy w życiu z florystyką nie miałam do czynienia, to jestem tą książką zafascynowana! Jest ona ogromnym źródłem inspiracji, co za chwilę Wam przybliżę.
Jak już wiemy do kogo niniejsza publikacja jest skierowana, to może dowiedzmy się co zawiera.
 Omówione i przedstawione w niej zostały:
Książka składa się z ośmiu rozdziałów + wstęp i zakończenie.

Pierwsze rozdziały pozwalają zapoznać się ze światem florystyki- poznać narzędzia i materiały oraz wszelkie niezbędne informacje dotyczące tej dziedziny, np. "jak poznać czy kwiaty są świeże?". Przedstawione zostały zdjęcia mnóstwa roślin wraz z ich nazwami, które to przyszłemu bądź obecnemu floryście się z pewnością przydadzą. Ukazane zostały także niezbędne narzędzia do tego fachu. Nawet laik po zapoznaniu się z informacjami i wskazówkami zamieszczonymi w tej książce, będzie mógł stworzyć niebanalną kompozycję dekoracyjną.
Istotna w tej dziedzinie jest także teoria barw, którą to autorka dokładnie omówiła, posiłkując się kołem barw wg modelu Jana Ittena
Moją uwagę szczególnie zwrócił rozdział "Dekoracje kwiatowe przez cały rok"
Ileż tam jest inspiracji! Pokazane zostały najpopularniejsze materiały na dany okres czasu oraz bardzo dużo zdjęć ukazujących dekorację z ich wykorzystaniem, a także przy niektórych kompozycjach wykonanie ich krok po kroku.
Żeby nie być gołosłowną przybliżę Wam dwa wybiórcze zdjęcia z tego rozdziału, ale uwierzcie mi, to jest tylko kroplą w morzu tego, co znajdziecie w książce, gdzie jest ogrom jakże inspirujących i zachwycających pomysłów na dekorację.
 Równie inspirujący jest kolejny rozdział- "Warzywa i owoce we florystyce"
Prawda, że pomysłowe?
Rozdziały te pomogą nam w dosyć tani i prosty sposób stworzyć niebanalną dekorację dla naszego domu.

A może chcecie w ciekawy sposób zapakować prezent?  Proszę bardzo:
Bardzo dużo miejsca poświęcono fotografii florystycznej, gdzie dokładnie omówione zostały techniki fotografowania oraz wszelkie detale z tym związane, więc książka ta jest także doskonałym podręcznikiem dla pasjonatów amatorów fotografii, którzy chcieliby podszkolić swoje umiejętności.
Dodam jeszcze, że mnie, jako przyszłą Pannę Młodą zainteresowały strony poświęcone florystyce ślubnej. Niektóre bukiety pokazane w książce są doprawdy zachwycające i zadziwiające swą oryginalnością.
Oprócz mnóstwa zdjęć gotowych kompozycji oraz wykonań "krok po kroku" w książce zawarte zostały porady, wskazówki i uwagi, mające na celu pomóc nam stworzyć doskonałą kompozycję oraz poznać istotne informacje ze świata florystyki.

No to ja już się dużo w tym poście nagadałam, więc zmierzam powoli ku końcowi. Omówiłam tylko najistotniejsze według mnie kwestie, ale uwierzcie mi, że gdybym chciała omówić dokładnie całą książkę (270 stron) to chyba pisałabym całą noc! Podsumowując książka ta to jedna wielka inspiracja wraz z cennymi wskazówkami, którą Wam szczerze i gorąco polecam!

Otrzymałam tę książkę w ramach współpracy z Księgarnią Sensus, a zakupić możecie tu --> KLIK.


Buziaki! :*:*:*

24 komentarze:

  1. Oj, moja ciocia tym się zajmuje i ma piękny ogród kwiatów :)

    www.kraina-kosmetykow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten bukiet z ogórków jest na prawdę ciekawy ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę inspirująca książka, aż sama chętnie bym się w nią w topiła na cały dzień szukając niebanalnych pomysłów :)

    http://clavelena.blogspot.com/ zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale cudowne pomysły! super ta książka wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna mega ciekawa książka;) Uwielbiam zabawę kwiatami!:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Sama chciałabym umieć tak pięknie układać kwiaty i tworzyć dekoracje ;) Ale jestem beztalenciem w tym przypadku :D

    OdpowiedzUsuń
  7. fajna książka, moja mama potrafi pięknie układać kompozycję kwiatowe, ja nie mam zdolności

    OdpowiedzUsuń
  8. coś dla mojej mamy, bardzo podoba jej się takie coś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa :) Lubie takie inspirujące i pomysłowe książki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wszystko fajnie, ale chyba nie zainteresowałabym się nią :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jestem kompletnym anty-talenciem w jakiejkolwiek dziedzinie artystyczno-plastyczno-manualnej :D

    OdpowiedzUsuń
  12. oo super książka:) mnie się bardzo podobają pięknie ulożone kwiaty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham kwiaty, więc ta książka by mnie niesamowicie wciągnęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zawsze chciałam układać piękne bukiety :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W spisie dla kogo jest ta książka i nie widzę tam siebie... Och tak! To logiczne!:D Ja każdego kwiata zasuszę przez zapominalstwo, tak więc próżno bawić się w taką literaturę skoro i tak pożytku nie przyniesie :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :) Zostawienie go zachęca mnie do dalszej pracy oraz odwiedzenia Twojego bloga.